حوزه ی علمیه، اساساً برای این است که هدایت های الهی و فقه الهی را که فقه به معنای عام در اینجا مورد نظر است، نه فقه به معنای احکام شریعت، که اصطلاح خاص است برای مردم تبیین کند.
صفحه ی ۲۱۱ کتاب انقلابی بمانید
حوزه ی علمیه، اساساً برای این است که هدایت های الهی و فقه الهی را که فقه به معنای عام در اینجا مورد نظر است، نه فقه به معنای احکام شریعت، که اصطلاح خاص است برای مردم تبیین کند.
صفحه ی ۲۱۱ کتاب انقلابی بمانید
همان دستگاه های تبلیغاتی که قبلاً درباره ی امام(رحمت الله علیه) شاید تعبیرات ستایش آمیزی هم به کار می بردند، شروع کردند
دفاع شجاعانه ملت و دولت ایران از مردم مظلوم فلسطین و مواضع و رفتار صریح آنان در حمایت از ملت های مبارز همه و همه از
امروز در کشورهای بسیاری، اسلام آرزو و آرمان نسل های جوان و به پا خواسته و روشنفکر است؛ یک نمونه، فلسطین عزیز است.
مهم ترین کاری که امام بزرگوار ما در سطح دنیای اسلام انجام داد، این بود که ابعاد سیاسی و اجتماعی اسلام را احیا کرد
امروز هم این را تبلیغ می کنند. امام نقطه مقابلِ این را در دنیای اسلام مطرح کرد و امروز دنیای اسلام این موج عظیم را در درون خود دارد.
از اوّل، مبنای کارِ انقلاب بر نظم و قانون بود.کسانی که با این ترتیب منطقی انقلاب نمیتوانستند کنار بیایند یا نمیتوانستند تحمل کنند
جاهلیت به معنای وسیعتر عبارت است از غلبه و حاکمیت نیروی شهوت و غضب انسانی بر محیط زندگی. این میشود جاهلیت.
امروز دنیا در خلا هویّتی است، در خلا فکری است، در خلا ایمانی است؛ انسان بی ایمان مثل یک میوه پوک و از درون خالی می ماند
یک تحوّل دیگر، تحوّل در نگاه به آینده بود. در آن دورانی که نهضت شروع شد و امام وارد میدان شدند، با همه ی شعارهایی که حالا
او اصلاً از جنس و خمیره ی انبیا بود. توصیف و ترسیم چهره ی آن عزیز خدا و عزیز بندگان صالح او واقعاً خیلی مشکل است
این را بدانی که وقتی شما در رفع ظلم از مظلوم مؤثرید، ظالم کینه ی شما را در دل خواهد گرفت. این، امری قهری است
مطالبات در این حد بود؛ این را تبدیل کردند به مطالبه استقلال، آزادی؛ یعنی آرمان های عظیم.یا شعار [نه شرقی نه غربی]؛
هنوز حساب کاربری ندارید؟
ایجاد حساب کاربری