مدل حکومتی و تمدنی ما یعنی ولایــت فقیه ارزشمند ترین نقطه مزیت کشور ایران در نظم آینده جهان است.مدل حکومتی همه کشورها یا پادشاهی ست یا دموکراسی، که معایب هر دو را داریم میبینیم.مدل هایی که از دل آنها گرگ هایی می توانند قدرت پیدا کنند تا برای چند سال یا به صورت نامحدود بر میلیون ها انسان حکومت کنند. لذا مجبورند قوانینی وضع کنند تا این گرگ گرامی مردم را نخورد! و عادلانه حکومت کند. ولی در عمل نیز خیلی از اوقات نمی توانند مانع شوند.
اما در مدل مترقی ولایت فقیه، پاک ترین و عامل ترین و عالم ترین انسان ها به دین برای حکومت انتخاب میشود.
ولی فقیه مادامی که این صلاحیت ها را داشته باشد حاکم است. لذا برخلاف سایر حکومت ها که مادام العمر یا برای سالیان مشخصی است، ولی فقیه مادام الصلاحیه است یعنی تا زمانی که صلاحیت ولایــت داشته باشد ولیست، اگر حتی یک معصیت بکند یک روزه از ولایــت ساقط میشود.
این منطقیترین و طبیعیترین مدل حاکمیت است و بشریت منتظر نجات از این نظم استکباری ظالمانه است.
نویسنده // محمد حسنزاده